Sunday, May 06, 2007

Gått i mål!

Nu är mastodontprojekten klara, och jag tar en veckas ledighet!

Aaah.

Denna vecka tänkte jag försöka bli lite produktiv hemma istället, det sista som ska göras på lägenheten har jag fått skjuta upp alldeles för länge. Det återstår att se hur mycket av detta jag kommer få gjort:

[_] Spackla/slipa väggar inför målning i vardagsrummet
[_] Måla vardagsrummet
[_] Röja undan/packa ner saker inför golvläggning
[_] Få tag på hantverkarna som ska lägga golvet
[_] Åka till IKEA och kolla lite
[_] Beställa en fet projektor och duk
[_] Skaffa väggfäste till TV:n, hänga upp den på väggen
[_] Kapa barret, träna, spela trummor, lira PS3, kolla lite film och sova.

Jag tror jag kommer få göra ett schema av det här. När allt är klart så ska det bli kul att inviga nya FullHD-projektorn, och en duk på c:a 105". Vilken projektor har jag inte helt bestämt mig för än. Antingen en Epson med LCD-paneler som är relativt liten och lättanvänd, eller en BenQ som är ganska stor men lite tystare, med bättre täckning i svärtan eftersom den har DLP-paneler och motoriserad lins. Priset är i stort sett samma. Jag lutar åt den senare.

Wish me luck!

3 Comments:

Blogger Mops said...

Jag blir illamående av DLP-projektorer, även de med tre speglar, man säger att det inte ska vara så med moderna DLP´s men jag märker det... Det är den s.k. regnbågseffekten jag talar om som ger upphov till illamåendet.

Tror jag flackar med blicken eller något sådant för jag ser när de röd lysdioderna på cyklar flimrar ibland också.

Så jag kör med min gamla hederliga LCD, lite grått och trist men jag slipper sitta med kräkpåse.

08 May, 2007 23:33  
Blogger Spanarn said...

när jag var och tittade på DLP:n så försökte jag få till den där effekten genom att dra runt med ögonen snabbt åt alla håll, men jag kunde inte hitta några som helst fel

09 May, 2007 19:05  
Blogger Mops said...

Njae, sanningen att säga så kollade jag senast på projektorer för två år sedan vilket slutade med polarens Panasonic PT AE900-inköp, på den tiden har det kommit två, nästan tre nya generationer av projjar.
Färgåtergivningen och svärtan på en DLP är ju förstås hästlängder ifrån en LCD så om man inte har några besvär med tidigare nämnda så är givetvis valet lätt.

10 May, 2007 14:56  

Post a Comment

<< Home